#koffiemarketing

10 redenen waarom je aan koffiemarketing MOET doen

In deze blog zoomen we dieper in op het fenomeen ‘koffiemarketing’. Want wat zijn nou eigenlijk de voordelen van koffiemarketing en waarom zou je investeren in koffiemarketing?

Dit zijn de 10 redenen waarom je aan koffiemarketing MOET doen:

1: Naamsbekendheid.

Je bedrijfslogo op een kopje, een koekje of suikerzakje vergroot de naamsbekendheid. Hoe meer iemand in aanraking komt met de bedrijfsnaam of het bedrijfslogo hoe beter jouw bedrijf blijft hangen. Omdat koffiemarketing specifiek bedoeld is voor hot leads of bestaande klanten, is dit nog eens extra interessant.

2: Professionele uitstraling.

Je hebt veel geld uitgegeven aan een mooi logo en mooie huisstijl. Op het moment dat je deze huisstijl doorvoert, van autobelettering tot gevelsigning, maar ook tot je kop en schotels en koffiebekers, zorgt dit voor eenheid, een professionele uitstraling en een complete merkbeleving.

3: Verstandige investering.

Reclame maken kost geld, veel geld. Elke dag, elke week en elke maand komen deze kosten terug. Bij koffiemarketing is de investering vaak eenmalig omdat porselein enorm lang meegaat en in het geval van kartonnen koffiebekers of suikerzakjes is de investering niet groot maar heeft het wel een enorme impact.

4: Opvallen tussen de concurrenten.

Koffiemarketing is bij veel bedrijven nog een ondergeschoven kindje. Bedrijven als Heineken en Coca-Cola kennen de impact van het personaliseren van drinkwaren. KoffieDrukker.nl maakt dit voor ieder bedrijf haalbaar.

5: Personeel binden.

Als je je personeel dag in dag uit uit een kopje, bekertje of mok met het bedrijfslogo laat drinken, creëer je positieve binding met het bedrijf.

6: Weggeven als geschenk.

Met name een bedrukte mok met een logo en een leuke tekst is een erg goed geschenk. De mok staat vaak jaren in de keukenkastjes en zo heeft het relatief goedkope geschenk een lange impact.

7: Positieve associatie.

Vrijwel iedereen heeft in zijn of haar onderbewustzijn een enorm positief beeld bij koffie. Koffiemarketing geeft je de mogelijkheid om dit positieve beeld aan jouw merk en bedrijf te koppelen.

8: Goede eerste indruk.

De tweede vraag die je bij een afspraak stelt is meestal: ‘wil je wat drinken?’. Negen van de tien mensen gaan voor koffie. Als de (potentiële) klant ziet dat je extra aandacht aan de koffiebeleving hebt geschonken, zal dit bijdragen aan een uitermate goede eerste indruk. De horecatijgers weten natuurlijk al hoe belangrijk de presentatie is.

9: Geen gemiste kansen meer.

Koffie aanbieden in een blanco beker of blanco kop en schotel is feitelijk een gigantische gemiste kans om reclame te maken. Maar het kan nog gekker; in de horeca zie je vaak het logo van de koffiebrander voorbij komen. In geen enkele branche zie je bedrijven reclame maken voor een ander bedrijf. Maar gratis kopjes zijn blijkbaar niet te weerstaan… Wel zonde als de credits van de latte art waar je zo je best op gedaan hebt massaal naar iemand anders gaan via de vaak gedeelde Instagram-posts.

10: Originele manier van reclame maken.

Om je heen zie je succesvolle bedrijven reclame maken op de meest originele manieren met de meest originele quotes. Koffiemarketing biedt je de mogelijkheid ook origineel uit de hoek te komen en dus mensen te verrassen.

Koffiemarketing helpt je bedrijf groeien met een relatief lage investering! Wij kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Neem direct contact met ons op.

Vragen of interesse

in iets uit deze blog?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *