Klantenservice

Snel een antwoord op je vraag nodig?
Kijk tussen onze veelgestelde vragen!

Staat je vraag er niet tussen? Dan kan je ons natuurlijk ook gewoon bellen, mailen of chatten. Je mag ons alles vragen!

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat doet KoffieDrukker.nl?

KoffieDrukker.nl is dé specialist op het gebied van bedrukte koffiebenodigdheden. Wij personaliseren alle artikelen die nodig zijn om jouw koffiemarketing te optimaliseren zodat jouw (potentiële) klanten een waanzinnige koffiebeleving ervaren. Wij bedrukken onder andere kartonnen koffiebekers, kop en schotels, koffiekopjes, mokken, suikerzakjes, koekjes en chocolaatjes met jouw logo of andere reclame-uiting. Reclame maken door middel van het optimaliseren van de koffiebeleving in jouw bedrijf is extreem effectief en richt zich puur en alleen op hot leads. Schieten met hagel behoort tot het verleden, investeren in koffiemarketing geeft je merk een boost!

Kan ik wederverkoper worden?

Wij werken graag met wederverkopers of resellers. Stuur een e-mail naar info@koffiedrukker.nl dat je graag wederverkoper wilt worden en wij vertellen je de mogelijkheden.

Wat houdt jullie gratis logoservice in?

Voor het bedrukken en graveren van de meeste producten is er een vectorlogo nodig. In de meeste gevallen is dit een EPS-bestand. Dit is een bestand dat verschaald kan worden zonder kwaliteitsverlies zoals dit bij pixelbestanden wel het geval is. Het komt weleens voor dat een organisatie niet in het bezit is van zo’n vectorlogo. Bij KoffieDrukker.nl is dit geen probleem. Onze studio maakt van het logo een vectorbestand waardoor de order gewoon door kan gaan. Deze service bieden wij geheel gratis aan. Gewoon omdat het kan!

Bieden jullie echt gratis ontwerpservice aan?

Naast de gratis logoservice bieden we inderdaad gratis ontwerpservice aan. Om dit redelijk te houden vallen hier alle ontwerpklussen onder die binnen een uur af te ronden zijn. Denk hierbij aan een kartonnen koffiebekertje die buiten het logo ook andere informatie moet bevatten zoals een tekst, een QR-code of een bepaalde kleur/patroon. Onze studio gaat graag voor je aan de slag! Wij bezitten naast een heleboel creativiteit ook een grote digitale bibliotheek met de meest uiteenlopende elementen. Wil je bijvoorbeeld de skyline van Rotterdam aan de onderkant van de beker, dan kan dat ook gewoon geregeld worden. 🙂
Schroom niet om je wensen aan ons door te geven!

Wat houdt uitsluiting van het herroepingsrecht in?

Producten die worden gepersonaliseerd met een logo, tekst of andere reclame-uiting overeenkomstig met je eigen specificaties en goedgekeurd digitaal drukvoorbeeld kunnen niet retour gezonden worden.

Bestellen & betalen

Moet ik grafische kennis hebben om te bestellen?

Wij ontzorgen graag. We bieden daarom zowel gratis logoservice als gratis ontwerpservice aan. Iedereen en dus ook mensen zónder grafische kennis kunnen bij ons bestellen, we gaan net zolang door tot er een goedgekeurde digitale drukproef is. KoffieDrukker.nl is er voor iedereen!

Welke stappen moet ik doorlopen om te bestellen?

Ga naar het product van je keuze en doorloop alle stappen. Voeg bij de laatste stap eventueel een logobestand toe, dit kan ook na bestelling. Doe het product in je winkelwagen. Winkel verder of ga door naar afrekenen. Doorloop vervolgens het afrekenproces. Wij gaan dan razendsnel aan de slag om een drukproef voor je te maken. Als we nog bestanden of informatie missen dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.

Waar zie ik de status van mijn bestelling zien?

Als je hebt besteld via onze website, dan word je op de hoogte gehouden van de status van je bestelling via onze e-mails. Ook kan je inloggen in je KoffieDrukker.nl account om de status te bekijken. Als je op een andere manier hebt besteld, dan houden we je persoonlijk op de hoogte.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kan je bestelling kosteloos annuleren tot het moment dat de order in productie is gegaan. Dit gebeurt na jouw akkoord op de digitale drukproef.

Hoe lever ik mijn bestanden aan?

Bestanden kunnen worden geüpload tijdens de configuratie van een product in de laatste stap. Bestellen zonder bestand kan natuurlijk ook. Als er een order bij ons binnen is zonder bestand, dan nemen we contact met je op. Aanleveren kan vervolgens via e-mail of eventueel Wetransfer. Heb je geen bestand? Dan komen we er met onze gratis logoservice vast ook uit!

Is een spoedbestelling mogelijk?

De genoemde levertijden zijn ruim, maar in overleg is er veel mogelijk. Geef je deadline aan en wij kijken of er een mogelijkheid is dit te halen!

Hoe kan ik betalen?

Als alle gewenste producten in je winkelwagen liggen, kan je aan het afrekenproces beginnen. Na het invullen van je gegevens bieden we een ruime keuze aan betaalmogelijkheden. iDeal, Creditcard, PayPal, in3 en Bancontact. Liever op rekening bestellen? Bestel dan via de mail op offertebasis.

Grafisch

Wanneer krijg ik een digitaal drukvoorbeeld?

Na afronding van de bestelling gaan we direct voor je aan de slag. We verzamelen alle informatie die nodig is om een digitaal drukvoorbeeld te maken. Als we iets missen dan nemen we contact met je op. Hebben we alles in huis, dan ontvang je binnen een halve werkdag een digitaal drukvoorbeeld. Maak je gebruik van onze gratis logoservice of gratis ontwerpservice? Houd dan rekening met een iets langere verwerking.

Hoe kan ik zelf een ontwerp aanleveren?

Wij hebben templates/stramienen van al onze producten. Download deze op de productpagina of vraag het betreffende bestand op door een mail te sturen naar info@koffiedrukker.nl.

Wat is een vectorbestand?

Een vectorbestand is het tegenovergestelde van een pixelbestand. Een vectorbestand is vaak een .eps .ai of .pdf. Het mooie aan dit bestand is dat het zonder kwaliteitsverlies verschaald kan worden. Zo ben je altijd verzekerd van een scherp resultaat! Een vectorbestand is vaak noodzakelijk voor de productie van onze producten. Is er in jouw organisatie wel een logo maar geen vectorbestand beschikbaar? Geen nood, maak dan gebruik van onze gratis logoservice!

Wat zijn PMS-kleuren?

Een digitale printer bevat meestal 4 kleuren; CMYK. Hiermee kunnen heel veel kleuren behaald worden door de 4 kleuren in wisselende waardes te combineren. Maar CMYK heeft grenzen. Zo kunnen hele felle kleuren niet gemaakt worden en heeft elke printer een afwijking waardoor dezelfde kleur er op elke printer net even anders uitkomt. Om altijd en overal dezelfde kleur te maken, is er een systeem ontwikkeld die over de hele wereld gebruikt wordt, namelijk PMS. Elke kleur heeft een specifiek nummer, zo weet iedere drukker uit welke kleuren jouw logo bestaat en is het resultaat overal gelijk.
Let op. Omdat het bedrukken van porselein een ambachtelijk proces is en er geen inkt, maar pigment wordt gebruikt, is PMS een richtlijn. Hierdoor kan er een kleurafwijking van maximaal 10% optreden.

Levering & retourneren

Hoe zit het met de verzendkosten?

KoffieDrukker.nl rekent geen verzendkosten. De prijs die je op de productpagina’s berekent is de all-in prijs.
Er komen geen verborgen kosten meer bij.

Krijg ik altijd een track and trace code?

Wij sturen bij elke verzending een Track & Trace code mee. Uitzonderingen hierop zijn een
palletzending of als onze eigen chauffeur de bestelling komt brengen.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Producten die worden gepersonaliseerd met een logo, tekst of andere reclame-uiting overeenkomstig
met je eigen specificaties en goedgekeurd digitaal drukvoorbeeld kunnen niet retour gezonden worden.
Producten die niet onder de noemer ‘maatwerk’ vallen, kunnen natuurlijk wel retour worden gestuurd,
kijk in onze algemene voorwaarden voor de specificaties.

Klachten

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@koffiedrukker.nl.
Voeg alvast een foto van het probleem toe. Daarna doen we er alles aan om tot een oplossing te komen.

Leidt dit niet tot een oplossing (wat nog nooit voorgekomen is 🙂 ), dan is het mogelijk om je geschil
aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk
om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te
vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je
vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.